Leuk dat je reageert zeiltgeist , ik zal zoveel mogelijk proberen te antwoorden.
1)
Ik gebruik lagging indicatoren omdat ik een uitbraak verwacht en ik daarvan eerst een bevestiging wil voordat ik instap. Mocht ik de trade eenmaal openen dan zal dat voor langere termijn een verlies van enkele tientallen pips is niet kolossaal voor mij.
2)
Je geeft hier het antwoord zelf al

. Weerstanden zijn er om gebroken te woorden, daarom wacht ik ook lekker op de uitbraak en ga dan een trade openen.
3)
Ik kijk niet naar kortere termijn frames, omdat ik op langere termijn wil traden. Het feit dat de trend afzwakt of misschien zelfs al helemaal is uitgedoofd is voor mij een indicatie dat er een uitbraak aan zit te komen.
4)
Volatiliteit ligt niet buiten mijn kennis. Zoals jij waarschijnlijk ook weet is deze indicator gewoon opgebouwd uit cijfers. Het enige wat ik hoef te doen is de indicator toevoegen in metatrade en voila: ik heb de kennis. Dat jij mij een gokker vind is jouw mening, daar kan ik verder weinig nuttig over zeggen.
5)
Op technisch niveau werken de valutaparen vaak volgens dezelfde principes, true. Wat ik echter bedoelde is dat de BoE een andere beleid voort dan bv. de FED of ECB.