Hallo allemaal,
Ik heb totaal geen economische achtergrond, maar vind het principe van aandelen en valutahandel wel leuk. Aangezien ik nu toch vakantie heb en mij stierlijk verveel heb ik besloten er wat over te lezen. Zodoende kwam ik bij Forex handel.
Ik weet eigenlijk nog vrij weinig, ik weet wat Forex is, wat een pip is, wat een broker is en dat je handelt in valutaparen. Dat is het wel zo'n beetje op dit moment. Ik lees op het moment een soort tutorial op internet en kwam hier het begrip Forex limit order tegen.
Klopt het dat je hiermee de automatische opdracht geeft om in te kopen als de waarde onder een bepaalde limit komt en weer verkoopt boven een bepaalde limit? Dan maak je toch gegarandeerd winst? Of zie ik iets totaal over het hoofd?
Mijn tweede vraag: Hoe leer ik inschatten wat de waarde van een valuta zal doen? Is er ergens een goede analyse techniek beschikbaar die ik mijzelf meester kan maken? En wat voor strategie is het best toepasbaar voor een beginner met lage inzet?
Misschien kom ik nog met meer vragen, ik ga als de markten open zijn maar eens spelen met de demo van plus500. Ik was nog even niet van plan geld te riskeren want als studenten zijnde groeit dat niet op de rug :P Een leuk extraatje met Forex zou wel grappig zijn

Hoef er niet rijk van te worden