Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De TradeManager Een ander idee is om alle kosten bij je minimale Take Profit op te tellen. In dat geval betaald de trade zichzelf. |
Dat vergt een geheel andere aanpak. Daarbij verzoek je eigenlijk ook nog dat de markt zich aanpast aan jou TP.(In mijn systeem zal dat zo uitkomen in ieder geval)
Of begrijp ik je nu verkeerd?
Toen ik gisteren mijn laatste 150 trades doornam en zag dat de RO ligt positief was dacht ik ineens aan een artikel dat ik ergens gelezen had.
Dit artikel ging over de winstgevendheid van traders bij ik dacht Dukascopy of IB.
Trader verlies uitgezet over totale kosten bleek rond de 20% winst te maken, grote winsten slecht enkele procenten.
Trader verlies uitgezet over alleen de winst of verlies bij iedere positie liet hele andere percentages zijn, hier maakt rond de 60% winst. (feitelijke cijfers kunnen afwijken, heb helaas het artikel niet kunnen terugvinden)
Helaas heb ik voor mijzelf geen kwantitatieve data die mij instaat stelt meer inzicht te verschaffen.
Vele kleintjes maken 1 grote, helaas kan ik 1 en ander niet tegen elkaar afzetten op dit moment.