Ben de laatste paar dagen met dit idee bezig geweest en het werkt best wel grappig. Dus ik dacht: ik deel het is, misschien kunnen andere mensen er iets aan toevoegen/verbeteren
Het idee
Ik kreeg het idee om een hedge chart te maken. Dus ipv een gewone eurusd koers oid tel ik een aantal koersen bij elkaar op, zodat je een hedge koers krijgt. Van 3 paren kan je 3 verschillende koersen maken, waarvan er een een hedge is, namelijk:
eurusd + gbpusd - eurgbp
eurusd - gbpusd + eurgbp
- eurusd + gbpusd + eurgbp - de hedge
Er vielen nu 2 dingen op (zie plaatje):
- 2 koersen zijn bijna exact hetzelfde, alleen dan omgekeerd
- de hedge koers hangt daar ergens midden in. Hij spikt heel de tijd wat heen en weer, maar blijft eigenlijk heel de tijd ongeveer hetzelfde.
Strategie
Nu heb ik alleen de hedge koers gepakt en daar een low en high van de laatste 25 bars aan toegevoegd (zie indicator "arbs"). Daar heb ik de volgende strategie voor bedacht:
- Open de hedge long als hij sluit onder de low (de onderste rode lijn);
- Open de hedge short als hij sluit boven de high (de bovenste rode lijn);
De hedge wordt gesloten bij een tegenovergesteld signaal EN als deze in profit staat. Geen SL. Als de hedge 200 pips in de min staat wordt een extra positie geopend als daar weer een signaal is, alleen dan met dubbele lots. Mocht de trade dan nog een keer 200 pips verkeerd gaan dan worden de lots nog een keer verdubbeld, daarna niet meer. Waarom zo'n gevaarlijke marginale strategie? Omdat de koers van de hedge heel de tijd een beetje blijgt hangen rond dezelfde prijs, de laatste 6 maanden is de EUR/USD/GBP bijvoorbeeld maximaal 500 pips uit elkaar geweest.
Resultaat
Ik heb terug gekeken voor deze maand, als zowel de eur/usd/gbp als de eur/usd/chf hedges zouden worden getrade zou je nu op ongeveer op 2100 pips in de plus staan, max drawdown was ongeveer 450 pips, en nu openstaande posities ongeveer -200 pips. Ook de maanden daarvoor hadden dat soort (goeie) resultaten.
Bijlage http://www27.zippyshare.com/v/99684953/file.html
Hedge 1 en Hedge 2 zijn om het idee te verduidelijken, "EURUsdGbp Hedge H1" is een poging om de strategie wat duidelijker te maken en "Arbs.mq4" is de indicator. Die kun je op elk paar zetten die je wilt, en je kunt instellen of je de eurusgbp of eurusdchf wil hebben. Ik raad aan om hem alleen op h1 of hoger te zetten, op lagere tf's wordt het moeilijk winst te maken omdat je steeds spread moet betalen.
What's next
Commentaar mag altijd natuurlijk, verbeteringen e.d. zijn ook welkom. Ik ben een bot aan het maken hiervoor maar dat vergt nogal wat werk. Ach en als het een slechte strategie is is het altijd nog een indicator waardoor je hedges wat beter kan begrijpen
Simon