Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 0108daniel Valuta heb ik ook geprobeert o.a. EUR/USD EN EUR/JPY maar daar is de winst niet zo groot van en als ik een positie wil openen komt de openinspositie veeeel hoger of lager te liggen voordat ik een kleine winst kan pakken. |
Hoi Daniel,
Dat heet spread en is waar jouw broker van leeft.
Dat de winsten groter zijn bij grondstoffen bestrijdt ik, de hoeveelheden waarin je trade zijn veel groter waardoor de winst groter LIJKT.
Als ik zie dat je ruim 200 contracten koffie 'doet', op een H2 grafiek, is vragen om bankroet. Één contract is 1.000 balen van $280,-
Dit is dezelfde order als 560 lots EURUSD van $100.000,- wat per pip $5.600,- opleverd [of kost!]. Als je weet dat de EURUSD per dag gemiddeld 100 pips beweegt, 'speel' je met een winst/ verlies van $560.000, per dag. Leuk voor sterke verhalen, maar dit heeft geen enkele band meer met de realiteit.
Zoals je door meer mensen aangeraden, verdiep je in de techniek achter het traden en wat er gebeurd wanneer je een order opent/ sluit. Reken uit wat de consequenties zijn en probeer een handelsplan op te stellen. Uiteindelijk zul je doorkrijgen waar het om draait.