Ok, ik maak van deze thread denk ik maar het "Arjen stelt domme vragen topic"
Iedereen zit steeds te rekenen in pips, en het lijkt haast alsof ze worden aangenomen een vaste waarde te hebben. Ik lees op een site zelfs
"Pip stands for percentage in point. A pip is equal to 1/100th of 1 percent.
If you buy the EUR/USD pair at 1.40 and sell it at 1.41 you have gained 100 pips."
Bij mij is 1 cent op 1.40 toch echt geen procent
Verder zit er als het goed is een verschil tussen pips in een buy en sell neem ik aan ?
Immers, als ik EUR/USD koop en de Euro verdubbelt, dan is als het goed is mijn inzet verdubbeld. 100% omhoog. Als de Euro halveert is mijn inzet gehalveerd. Precies in verhouding met de koers, en de pips hebben een constante waarde.
Als ik echter hetzelfde voorbeeld neem en inplaats van EUR/USD te kopen, sell ik nu USD/EUR. De euro verdubbelt weer, dus de koers halveert. Nu is mijn inzet verdubbeld als het goed is. Dus de pips worden nu meer waard naarmate de koers omlaag gaat ? En als de dollar verdubbeld en dus de koers verdubbelt moet mijn inzet gehalveerd zijn. Dus de de pips worden minder waard naarmate de koers hoger wordt.
For short, waarom rekenen jullie allemaal zo extreem vereenvoudigd je winsten of verliezen in uit in pips ?
(en dat van die rollover en leverage moet ik nog maar eens meer over gaan lezen. Je uitleg zoals ik hierboven lees dat je geld leent van de broker kan ik me niet helemaal voorstellen, dan zou de broker wel stinkend veel geld moeten hebben. Of is dit van dat geld dat een bank creeert uit het niets om uit te lenen en dat mag doen omdat er geen risico is dat hij het niet terug krijgt (door de stoplosss / margincall) ?