Beste mede-leden,
Ik ben hier nog nieuw op dit forum en moet jullie dus nog allemaal leren kennen.
Ik val met de deur in huis in de hoop dat jullie het me niet kwalijk zullen nemen dat ik, als nieuwkomer ook naar mijn blog zal verwijzen.
Waar gaat het om? Een tijd geleden ben ik (opnieuw) gestart met handelen in Forex. Voor die tijd heb ik dat ook eens gedaan ( in 2008 ). Toen maakte ik gebruik van Expert Advisors. Onnodig om te vertellen hoe rampzalig dit eindigde. Ik had zelf te weinig kennis/ervaring van forex en vertrouwde er te veel op. Het was me ook zo verkocht tenslotte: "meest succesvolle EA", "schakelt menselijke emotie uit" en al dat soort termen.
Goed, terug naar het heden.
In november kwam ik op een Amerikaans forum terecht waar een lid zijn handelsstrategie uiteen zette. Het systeem noemde hij AshFX ( Ash is zijn naam).
Bij deze uitleg leverde hij een template voor Megatrader 4 die er zo uitziet:
Het systeeem:
AshFX V2 maakt gebruik van de volgende indicatoren
Parabolic SAR (0.05, 0.2)
AC (Accelerator Oscillator)
AO (Awsom Oscillator).
Stochastics (5,3,3)
Het systeem is ontworpen voor gebruik met het populaire Metatrader 4 platform.
Het systeem is ontworpen voor de dagelijkse kaarten maar kan ook worden toegpast op 4 uurs timeframe. Bovendien is het systeem voor alle valutaparen geschikt.
Hoe het systeem effectief werkt:
ENTRY
Verkoopsignaal:
Verkoop wanneer de eerste PSAR stip boven een kaars verschijnt EN de Stochastic lijnen neerwaarts gaan maar NIET in het gebied van "oververkocht" terecht komen (onder de 20 lijn), EN de AC is rood, EN de AO is rood, EN de kaars ook rood is ( bearish). Plaats je verkoop order pas als de kaars volledig is afgesloten ( tijdsperiode is gesloten)
Koopsignaal:
Koop wanneer de eerste PSAR stip onder een kaars verschijnt EN de Stocachstic lijnen opwaarts gaan maar NIET in het gebeid van "overgekocht" terecht komt ( boven de 80 lijn) EN DE AC is groen, EN de AO is groen EN de kaars ook groen is (bullish).
EXIT
Initiele Stoploss moet worden ingegeven op de omkeerbeweging aan de bovenkant ( upper swing) voor verkooporders of op de omkeerbeweging ( lower swing) aan de onderkant voor koop-orders.
Wanneer je aan het einde van de dag ( of één van de dagen die erop volgen) op winst staat sluit dan de helft van je positie ( hierover zo meer) en verplaats je stoploss naar het break-even punt. Hierdoor kan je nooit je pas gemaakte winst weer kwijt raken. De andere helft van je positie laat je doorlopen tot aan het punt dat er een omkeerpunt komt en één van de indicatoren van kleur en/of eigenschap verandert.
Op mijn blog
FOREX REVIEW BELGIUM leg ik dit systeem uit zoals hierboven. Daarnaast deel ik er mijn ervaringen door gebruik te maken van deze strategie.
Tot nu toe heel succesvol eigenlijk. Ik heb echter het gevoel dat er niet zoveel mensen in Nederland en Belgie bezig zijn met forex en daarom ben ik op zoek gegaan naar Nederlandstalige sites en fora. Zo kwam ik hier terecht.
Waar het mij om gaat is dit: Ikzelf heb inmiddels het nodige bijgeleerd over forex en maak heel dankbaar gebruik van de AshFX strategie. Ik wil echter graag ervaringen delen ( ook de strategie zelf wand je kan de template op mijn blog downloaden).
Ik ben benieuwd naar wat jullie, ervaren forex traders van deze strategie vinden en met name ben ik benieuwd of jullie hier nog verbeterpunten in zien.
Ik hoop dat ik veel reacties mag ontvangen en ik hoop dat ik ook voor het overige een positieve bijdrage mag leveren aan dit forum.
Jan