Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jimmie69 @RiskItalltoGainItall......Het klinkt misschien raar, maar de mensen die bij een bank werken weten echt niet zoveel van beleggen.....Als je namelijk echt slim bent ga je niet voor bank werken omdat je zoals ik al zei zelf veel meer kunt verdienen...
Bij banken moeten ze ook niet iemand hebben die te slim is want dan stapt iedereen in aandelen/valutas die winst opleveren en dan verkoopt dus niemand.....Een bank verdiend alleen maar geld als mensen aandelen kopen of verkopen(transactiekosten)....Dus ze hebben liever iemand die goed met mensen om kan gaan maar ook net zo emotioneel is waardoor mensen met enige regelmaat in en uit springen....
Let maar eens op de aandelen waarover een bank advies geeft, in de meeste gevallen zal een aandeel stijgen als een bank zegt dat je moet verkopen en een aandeel zal dalen als ze zeggen dat dat je moet kopen....ik wed dat ze er minimaal 60% van de keren naast zitten(en meestal nog veel vaker) |
Met het bij een bank werken bedoel ik niet de mensen die de day2day dingetjes doen.
Als vermogensbeheerder bij een bank werken wel, ben aan het solliciteren bij Bank x om mijn laatste jaar stage en afstuderen daar te doen.
"You’ll see how we utilize investment theory, quantitative tools and research to deliver solutions - working for one of the world’s largest Asset Management businesses."
De eisen zijn erg strikt en alleen de slimsten komen door, heb denk ik mijn kans al verknald maar goed. Vind het niet overeen komen met wat jij verteld. Misschien dat je het anders bedoeld of dat ik mijn comment niet juist heb geformuleerd.