Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jobnac Wat lijkt je dan een goede sl-afstand bij eur/usd? En bij plus500 kan je de stop-loss niet boven ul zetten, toch? Of doe ik iets verkeerd? |
Ligt aan je strategie, wil je snel winst maken en niet langer dan een [paar] uur in een positie blijven zou een paar 10-tallen pips voldoende zijn. Zelf kies ik ervoor om een rit zo lang mogelijk te volgen, en heb momenteel de SL op 145 pips staan. Dat was op het moment van instappen het 20-dagengemiddelde van dagelijkse fluctuatie. De koers moet dan meer dan een gemiddelde dag in mijn nadeel bewegen om uitgestopt te worden.
Bijvoorbeeld de EURAUD, die trend al ruim een week naar beneden. Op 1.3350 was er een uitbraak van een eerder laagtepunt en ben ik short gegaan met een SL van 100 pips. Vervolgens is de prijs gedaald en heb ik de volgende posities genomen;
1.3350
1.3300
1.3250
1.3200
1.3150
1.3100
1.3050
Door de SL steeds op te schuiven, staat de SL nu op 1.3111 bij een koers van 1.3024
Als de koers blijft dalen, blijf ik elke 50 pips een positie nemen en de SL daalt mee.
Zo handel ik in alle paren, en kijk niet naar RSI, MCAD en dergelijke.
Enigste wat weegt is de ATR20 om de SL, positieafstand en -grootte te bepalen.