Ff OT: Ben nu weer zilver gaan vast houden voor zeker tot eind van de week. Daarna evalueer ik het 1 en ander opnieuw(tenzij er voor mij onverwachte dingen gebeuren en ik ze moet sluiten).
Vanmiddag in de trein las ik op Kitco dat er een verschuiving gaande is die 30 jaar lang redelijk constant is gebleven. Dit kan erop duiden dat het laag houden van de zilver prijs niet langer zo effectief blijft. Dit betekent dat er afhankelijk van de maatregelen van de FED en andere instanties er sowieso nog te weinig vertrouwen in ons financieel beleid is waardoor banken zeker nog niet hun goud gaan verkopen.
Aangezien zilver nu alom wordt gepresenteerd als zwaar ondergewaardeerd tov goud en goud best prijzig is zo onderhand en de handel in diamanten ook begint toe te nemen zal naar mijn mening eerst zilver en andere grondstoffen een kleine sprint nemen alvorens de goudprijs weer stevig gaat doorzetten.
De verhouding zilver staat nu op 57,8592, heb meerdere analisten op Seeking Alpha gelezen die zeggen dat het naar een verhouding van 50 'hoort' te gaan.
Al typent komt er meer en meer binnen en ben vooralsnog vooral benieuwd welke nieuws momenten anderen gebruiken voor de zilverprijs analyse.
Baal er van dat ik het artikel niet terug kan vinden...mocht iemand hem ook zijn tegen gekomen graag bijposten