Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajo Lijkt een beetje op de strategie die ik wel eens doe voor belangrijke cijfers waar je ZEKER een move van verwacht:
Positie long met trailing stop
Positie short met zelfde trailing stop
En dan maar laten lopen en de markt 1 kant op laten knallen. |
Een vraagje....
Helaas, gebeurt dat niet altijd. Voorbeeld vrijdag 3 september 2010.
Om 14:30 komen er cijfers binnen die zo belangrijk zijn dat de markt nauwelijks beweegt voor die tijd volumes < 20, en lange tijd een beweging van de koers tussen een
support van 1,2832 en een resistance van 1,2846. Om 13:30 komt de beweging eerst naar beneden daarna gelijk weer omhoog. De eerste vijf minuten een Low van 1,2814en een High van 1,2875. Als je van tevoren een Buy Stop en een Sell Stop order geplaatst had dan is de kans groot dat de Sell Stop order met verlies gesloten is en de Buy Stop order in de winst geeindigd is, totaal zal het dan waarschijnlijk een verlies opgeleverd hebben.
Heb jij Dajo rond deze tijd gehandeld? En zo ja hoe zag je strategie er op dat moment uit? Waar kijk je naar bij het plaatsen van de order? Ordergroottes intereseren me niet, wel wil ik graag weten hoe plaats jij onder zulke omstandigheden je order.
Bij Opties op aandelen zou je mischien moeten kiezen voor opties die net out off the money zijn als je een zekere grote koersverandering verwacht lijkt mij.. en die nog geldig zijn op het moment dat je deze koersverandering verwacht...
Groeten deVries