@ Robv: Naar mijn mening is dit nog steeds een inhoudelijke discussie en di emogen van mij best pittig zijn, ik ben het op dit punt niet eens met Wansiman, maar dat wil helemaal niet zeggen dat ik niet samen met Wansiman een keer tijdens een forexfox meeting een biertje (of wat dan ook) kan drinken en niet geweldig met hem kan lachen. (En hij met mij natuurlijk.)
Citaat:
Deze Meneer heeft 10 jaar bij Goldman Sachs gewerkt ! Daar heeft hij deze cycles analyse uitgewerkt Goldman Sachs is mede daarom een van de best presterende banken ! Man is een Geniale wiskundige
Luister even naar een radiointerview op http://www.rnw.nl/nederlands/article...pidemie%C3%ABn
klik onder op de audiobalk
|
Het gaat veel te ver om te zeggen dat Goldman Sachs door het werk van Nenner zo groot is geworden, Goldman was in de jaren '80 al heel erg groot, door gewoon de markt in hypotheekleningen vrijwel te ontdekken en te beheersen. Banken zijn heel erg vaak min of meer positie neutraal en het beeld wat door de media is neergezet dat banken 1 groot gokhuis zijn slaat de plank behoorlijk mis, een bank verdiend echt veruit het meeste geld met het leveren van service.
Ik kom op internet in verschillende tijdvakken allemaal sites en services tegen die gelinkt zijn aan Nenner, maar geen van die sites werken nog of zijn kortgeleden bijgewerkt.
Ook heeft Nenner een beleggingsfonds gehad ergens in 2001 toen hij samen met 2 anderen een eigen hedgefund heeft opgezet: East Avenue Capital Partners. Dat bestaat inmiddels al niet meer, dan wil ik een filmpje zien van Nenner, waar hij HEEL erg stellig verteld dat hij zo 123 niet kan herinneren wanneer hij een verkeerde trade heeft gedaan en dat als hij verkeerd zit, hij hooguit een paar dagen off zit. In datzelfde interviewtje staat hij te vertellen dat de Dow Jones in September 2009 zal pieken en dat in de 3e week van september op woensdag of donderdag de beurs zal instorten. Pak de grafiek maar en zie zelf. Het tweede filmpje wat ik tegenkwam was het filmpje hierboven.
Citaat:
|
Vindt je houding tegenover deze Meneer die je niet kent een tikkeltje arrogant
|
Arrogant begrijp ik niet zo, het zou arrogant zijn, als ik zou vertellen dat ik het allemaal beter zou kunnen dan die meneer, maar dat kan ik niet en dat zeg ik ook niet. Ik heb hier op forexfox nog NOOIT een tip gegeven in de vorm van: koop nu X of verkoop nu Y. Gewoon omdat het nergens op slaat, niemand weet waar de beurs heengaat, ik niet, jij niet, Nenner niet, Warren Buffet en Alan Greenspan ook niet. Dus is het ook totaal zinloos om daar uitspraken over te doen en zelfs gevaarlijk, er valt helemaal niets mee te winnen: als je goed zit zegt iedereen: Logisch, hij is expert. Als je het verkeerd hebt, zal men zeggen: het is een prutser.
Als die Nenner nu wat gematigder zou zijn, dan zou het misschien nog plausibel klinken, maar op het moment dat je de datum erbij gaat noemen wanneer X of Y gaat gebeuren dan ben je een held als het goed hebt, maar als je het fout hebt dan ga je op de brandstapel in mijn ogen. Natuurlijk is het moeilijk/ niet te doen om in algemeenheden iets nuttigs over de beurskoersen te zeggen, maar als je dan OOK nog data en exacte levels gaat lopen roepen, dan ben je het gevoel met de realiteit in mijn ogen kwijt en dan noem ik Nenner dus: "Zwaar in de war".
Citaat:
Ben wel benieuwd wat je hebt bereikt in de 7 jaren dat je in de beurswereld hebt vertoefd
Vast niet 1/1000 van wat Charles Nenner heeft gepresteerd
|
Die vraag is niet zo vreselijk relevant, want ik werd niet aangenomen om wat te roepen over beurskoersen, ik werd betaald om te bemiddelen in het tot stand komen van transacties in het professionele (interbancaire) betalingsverkeer en gezien het feit dat ik er 7 jaar heb gewerkt duidt erop dat ik iets goed heb gedaan, want ik ben aangenomen in de good times: eind jaren '90 en heb de hele periode 2000 - 2005 zonder kleerscheuren keurig doorstaan en ben uiteindelijk zelf weggegaan, omdat ik de mogelijkheid kreeg om vanuit huis te werken aan een zeer spannend en uitdagend avontuur.