Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roro Ik heb heel Forexfox doorgespit over gebruikte indicatoren voor aanschaf en kwam eigenlijk alleen dit topic tegen, (plus wat nieuwe strategieen). Omdat het topic al wat ouder is, vraag ik me af of jullie tot nieuwe inzichten gekomen zijn.
Ik zelf ben nog vrij nieuw met Forex en beperk me met zeer wisselend succes tot MA en RSI. Bij sterk wisselende koersen wil ik ook wel Williams beet pakken.
Een beetje extra kennis kan geen kwaad, dus een paar vragen:
Hebben jullie nog nieuwe inzichten?
Welke tijdframes gebruiken jullie?
Hoe snel moet je reageren als je indicatoren long of short aangeven?
Zijn er nog mensen die scalpen? En zo ja, met succeS?
Edit: ik zie zojuist dat onder indicatoren dit nogal uitgebreid besproken wordt. Reacties blijven natuurlijk welkom. |
Hi Roro,
Ik denk dat iedereen die serieus met forex aan de slag gaat nieuwe inzichten krijgt. Zelf kijk ik daarbij naar het 4h en 1d timeframe. Het ligt aan de strategie hoe snel je moet reageren, maar ik laat het m'n bots doen, die zijn zeker snel genoeg.
Grootste gedeelte van m'n tijd gebruik ik in het uitdenken van een nieuwe strategie en dit omzetten in een bot. Daarnaast test ik dingen demo forward.
Heb het laatste jaar erg veel nieuwe inzichten gekregen en denk/hoop dat ik in 2011 er helemaal klaar voor ben om (voor de 3e, 4e?) keer een bot live aan de gang te zetten.
Mijn advies: niet opgeven, veel zelf uitzoeken en niet te veel naar de rest luisteren.
Succes.