Hallo,
Om de discussie rondom EA's niet te laten verstommen hier weer een berichtje van mij met een mooi plaatje erbij....
Zoals velen weten ben ik al maanden bezig met een bepaalde EA welke op een ander forum is ontwikkeld. De originele ontwikkelaars hebben de EA in de steek gelaten, daar zij andere projecten met meer potentie voorrang gaven. FOUT naar mijn mening, maar wie ben ik...
In het begin heb ik de fout gemaakt om teveel en te snel te willen, en heb deze EA eerst op de H1 en later H4 geprobeerd. Uiteindelijk liep dat op een fiasco uit, doordat er een [aantal] trades kwamen die niet meer te beheersen waren en een marge-call tot gevolg hadden.
Door een beetje met de inhoud van de EA te spelen [ben geen programmeur, maar kan wel lezen] heb ik e.e.a. aangepast naar mijn voorkeuren en de EA op de D1 gezet. Uiteraard eerst op demo, na 3 weken ook op live. Tot nu toe houden beide zich uitstekend, met relatief weinig risico [weinig voor mij in ieder geval].
De demo draait behalve op 28 forexparen ook op goud, ruwe olie en brent-olie terwijl de live alleen op de 28 forexparen draait vanwege te kleine balance icm minimum lots voor de commodities bij FXCM.
Lotgrootte bepaal ik aan de hand van de balance, voor elke € 1.000,- wordt er getrade met 0.01/ 0.02/ 0.06 en 0.12 lots. Op de demo die inmiddels € 15.000,- is, wordt sinds gisteren met lots van 0.15/ 0.30/ 0.90 en 1.8 gewerkt.
Demo:
www.mt4i.com/users/gertje-fxcm2
Live:
www.mt4i.com/users/gertje
Bij de live-resultaten staan niet alle resultaten uit het verleden, heb de D1 gestart op de restanten van een oud account.
Gertjan