Na de afgelopen maanden een hoop getest te hebben, de stoute schoenen aangetrokken en bij FXCM [scalping toegestaan en lage spread] een account aangemaakt en € 1.000,- gestort.
Na een paar dagen gewacht te hebben vóór e.e.a. gereed was [je moet een verzoek indienen om met kleine lots te kunnen traden, standaard minimum is 0.1 standaardlot voor valuta] was het afgelopen maandagmiddag zover, ik mocht los.
De accountgrootte is een stuk kleiner dan waar ik tot nu toe mee getest had, de EA heeft echter een ingebouwd margefilter wat trades tegenhoud als de marge lager komt dan xxxx% zodat je account minder snel kan worden opgeblazen.
Maandag ging redelijk soepel van start, dinsdag liep ik bijna in de val. Een GBPJPY short bleef veel te lang openstaan, waardoor de EA door het margefilter niet verder kon traden en geen pips kon binnenharken. In de nacht van dinsdag op woensdag werd de trade gesloten, en ging alles weer van start. Inmiddels ook nog een €60,- van een ander oud en vergeten FXCM account laten overschrijven, dus saldo loopt lekker op.
Vandaag om 12h00, precies 3 etmalen na mijn start staan er ruim 1200 pips onderaan mijn statement en een dikke profit.
Exacte cijfers;
165 trades
+ 1202,7 pips
+ € 175,48
Voor wie meer wil zien;
www.mt4i.com/users/gertje
Ik laat dit account zo lopen, en zal jullie hier op de hoogte houden.