Welkom op het grootste Nederlandstalige platform met artikelen, analyses en een uitgebreid forum over alle facetten van het zelf handelen. Met name de zeer populaire wereldwijde Forex handel. Forex staat voor foreign exchange, oftewel de handel (long en short!) in valuta, aandelen maar ook grondstoffen zoals bijvoorbeeld olie, zilver en goud ...lees meer.
Je bent nu nog te gast op Forexfox en daarom heb je nog niet 100% toegang tot alle inhoud van de site. Registreren is natuurlijk gratis en duurt hooguit een minuut. Dus:
Registreer of log hier in.
Ben je nog nieuw en onbekend met het fenomeen FOREX? Geen probleem, wij zijn te bereiken op info -apestaartje- forexfox.nl. Dus heb je vragen, opmerkingen of heb je hulp nodig? Schroom niet om een mailtje te sturen. Zoek je dingen liever zelf uit? Een uitgebreide uitleg vind je hier!
De 'SRS Trendrider' Indicator is een tool die werkt met een Expert Advisor.
De EA functioneert anders als de meeste Expert Advisors, je moet het namelijk voor een groot deel handmatig bedienen.
Laat ik de Trendrider er is bij pakken met Indicator, grafijkstijl en EA.
Zo ziet je interface eruit als je het pakket volledig laat functioneren. De indicator onderin de grafiek laat de bewegingen via kruisjes zien in verhouding tot een lijn die aangeeft of een trend dalend of stijgend is. Boven de 10.000 lijn geeft aan dat de koers in een Stijgende trend is, eronder betekend dat de koers in een dalende trend is.
Deze tool werkt dan ook het beste in (sterkere trends) en niet in kanalen. Voor kanalen kan je beter Bolinger Bands gebruiken.
In dit pakket installeer je een Template die werkt met slechts drie voortschrijdend gemiddeldes en de Trendliner indicator. Ook wordt er links onderin de grafiek aangegeven hoelang het nog duurt voordat de volgende kandelaar wordt geopent. Omdat deze afbeelding vandaag is gemaakt (zaterdag), blijft de teller tot zondagavond hangen op 1 seconde resterend omdat de Forexmarkt nu dicht is.
Linksboven de grafiek worden ook nog enkele gegevens getoond. Dit zijn voor een groot deel dezelfde gegevens als in de terminal, waardoor technisch gezien de terminal weg geklikt kan worden zodat de grafiek groter wordt.
De tool werkt het beste op de 1-uurs grafiek.
Goed, genoeg over de interface. Als je de Expert Advisor geactiveerd hebt dan krijg je bij het kruizen van de drie lijnen een piepgeluidje en een popup die je vast wel kent, namelijk deze:
Omdat ik eerder een positie heb geopend en de Advisor adviseert om mijn positie te sluiten gaat het hier niet om het openen maar sluiten van een positie. Echter, het principe is hetzelfde. Bij een open advies krijg je het Order Venster en open je een positie als je naar de Advisor wilt luisteren. Bij het sluiten komt het Order Venster weer omhoog en sluit je de eerder geopende positie.
Heel simpel dus =)
Het pakket geeft een Advies, en jij bepaalt of je daar wat mee doet of niet.
Volg je zijn advies op? Dan beheert de Advisor jouw trade en sluit de trade voor 80% af als je een percentage aan winst heb behaalt.
De 20% blijft open zolang jij die open laat Dit kan een winst of verlies worden. Is dit een verlies dan kan je dit compenseren met de veilig gestelde winst.
Vindt de Advisor dat het tijd is je positie te sluiten voor de overige 20%, dan opent hij het Order Venster voor je met een leuk piepgeluidje
Filmpje maak ik straks, hier kan je het piepje horen
Vergeet niet de rechten 'Sta Live handelen toe' en 'Vraag manuele bevestiging' aan de Advisor te verlenen
__________________ If you you ask, you research. And if you research, you learn!
So keep asking! It is the key to success!
interessant draadje... ga dit volgen. overweeg zelfs de sRs Trend cloner aan te schaffen. Voor zo'n 40 euro per maand wordt er iedere dag voor je gehandeld op jouw account met EA. Hoef ik mijn baan nog niet op te zeggen... Ik heb echter de vraag gesteld of deze cloner nog actief is: http://vladimirribakov.com/uncategor...special-offer/
even een update over het sluiten van de resterende 20 %.
hij gebruikt hiervoor de 3 maal ma van de template, als deze een trendomkeer geven wordt de trade gesloten.
__________________ Give a men money and he can start a bank;
Give a men a bank and he can ruin the world
even een update over het sluiten van de resterende 20 %.
hij gebruikt hiervoor de 3 maal ma van de template, als deze een trendomkeer geven wordt de trade gesloten.
Ah ja dat kan ook Heb dat uitgeschakeld door 'Vraag manuele bevestiging' aan te vinken.
__________________ If you you ask, you research. And if you research, you learn!
Ik zie trouwens dat ik bij Markets.com bij een buy stop order minimaal 80 pips boven of onder de prijs moet ingeven. Is wel erg veel lijkt me. Zijn hier mensen met een kleinere waarde?
Ik zie trouwens dat ik bij Markets.com bij een buy stop order minimaal 80 pips boven of onder de prijs moet ingeven. Is wel erg veel lijkt me. Zijn hier mensen met een kleinere waarde?
Dit zijn minipips, komt overeen met 8 normale pips, Markets.com is 5 digit broker, dat maakt het verschil.
(quote from Dann!s: De tool werkt het beste op de 1-uurs grafiek.)
Ik heb gelezen dat Vladimir alle voorbeelden gaf op de m5 grafiek en daar zelf ook het liefst op trade en dat je ook de trend van de m15 grafiek moet volgen.
Vladimir trade trouwens van 05:00 gmt to 18:00 en dan voornamelijk op GBP/USD
Wat ik zelf bij het testen heb gemerkt is dat de tool onnauwkeuriger wordt onder de 15 minuten. Bij kleine retracements geeft de tool in kleinere tijdseenheden het signaal te switchen van de ene richting naar de andere. Als je hier op ingaat dan kan het zo zijn dat de retracement te klein is om zelfs nog je spread terug te betalen.
Tot nu toe heb ik geen verliesgevende signalen gehad boven de 15 minuten en onder de 1 dag grafiek.
Spoiler for Recente voorbeelden van verliezen in een 5 minuten grafiek: