[B]Toch nog een klein gaatje gevonden.

Ik zat te denken in deze richting, tips, verbeteringen of een compleet andere richting is natuurlijk altijd welkom!
Team
Het team zal bestaan uit drie ‘groepen’. Elke groep, muv de beta testers, krijgt een leid(st)er die zorgt dat alles een beetje soepeltjes loopt als het ware. Ik meldt me aan als algemene projectleider, mocht iemand anders hier ook voor in aanmerking willen komen dan hoor ik het graag.
Strategie Makers – Een groep van rond de 1-3 mensen die het liefst al ervaren zijn in het traden. Deze groep gaat een strategie maken of omschrijven die in de ea verwerkt kan worden. Aan het eind kijkt deze groep ook of de ea doet wat zij willen. Eisen die ik hieraan zou willen stellen:
- Live trade ervaring
- Meer dan een jaar lang constante winsten hebben kunnen maken mbv technische analyse (iig niet met fundamentele analyse)
Coders – spreekt voor zich. Ook hiervoor een relatief kleine groep, rond de 2-4 mensen. Het liefst iemand aan het hoofd die wat meer ervaring heeft met coderen zodat dat wat gestructureerder opgezet kan worden
Testers – De wat makkelijkere taak. Hierbij geldt: hoe meer zielen hoe meer vreugd! Vereiste is echter wel dat je een VPS hebt of een computer die altijd aan kan blijven staan. Ook een kritische houding kan handig zijn, om degelijke feedback te geven. Mensen uit andere groepen kunnen eventueel ook tester zijn.
Opzet
1. Samen met de ‘groepsleiders’ een degelijke opzet/plan maken
2. Creër strategie – Strategie makers creeëren een duidelijk gedefinieerde strategie die in elke detail is beschreven. Belangrijk dat dit document kwalitatief is, zodat alles tot de letter precies verwerkt kan worden.
3. Coders coderen exact volgens deze strategie. Een structuur hier zou kunnen zijn dat elke coder aparte modules maakt, die samen worden gevoegd en aan worden gestuurd door de groepsleider.
4. Strategie wordt gevalideerd door strategie makers – de bot moet precies doen wat zij voor ogen hadden
5. Bot wordt getest door de testers, die feedback gaan geven over de performance, zowel richting de coders als naar de strategiemakers. Testers worden aangestuurd door de coders, die de juiste instellingen etc geven.
6. Verbetering – een (hopelijk) nooit eindegend proces waar de bot kan worden getweakt, aangepast en met andere settings kan worden getest en gebruikt
Tijd
Ik wil nergens deadlines oid op zetten, omdat mensen dit vanuit zichzelf moeten doen, omdat ze het leuk vinden. Ik zal, in samenwerken met de ‘groepsleiders’ echter degene zijn die aan de bel trekt als het project op een bepaald punt blijft steken. Ook zal er wel iets van een planning komen om als rode draad te gebruiken.