Tip's Stop Loss
Ik heb na een aantal trade helemaal "myn nocht er van" op zijn fries gezegd. Ben er klaar mee in het ABN. Je kent het misschien zelf wel zo piekje die net je stoploss eruit tikt. Ben dus na gaan denken en heb het volgende uitevonden.
De stoploss die ik heb gemaakt die reageert op de close van de vorige candle. Wat houdt dit in, wanneer je verwacht dat er geen candle sluit op boven de bv. 1.3200 dan zal deze stoploss ea ervoor zorgen dat je niet uitgestopt wordt. Pas wanneer de candle die jij opgeeft(H1, H4, D1) sluit boven de 1.3200 zal de ea jouw trade sluiten.
Waar ging het fout? Aan het volgende plaatje is te zien dat ik long ben gegaan, en ook is te zien waar ik uitgestopt ben. Met de TSL zou hij niet uitgestopt zijn.
Pas op! Houdt er wel rekening mee dat je niet weet als hij uitgestopt waar die uitgestopt wordt. Neem dit mee in je Money Management.
Pas op! Denk er ook om, wanneer je computer niet aanstaat de TSL ook niks doet. Dit is te voorkomen door een online trade server te nemen. Voor de veiligheid kun je het beste ook een harde stoploss neerzetten een stuk verder van je TSL, mocht de TSL niks doen dan wordt je account niet leeggezogen.
Pas op! De Stoploss geldt voor de trades van de chart/pair, dus mocht je 2 trades hebben op 1 pair dan geldt deze TSL voor beide trades. Hoe moet dit?
De TSL moet je in de map "Expert" zetten, vervolgens je mt4 opnieuw opstarten. Dan CTR + N, dan zie je je expert advisors, je pakt de TSL en die sleep je naar de chart waar je trade hebt staan.
Instellingen?
Zet een vinkje bij, "sta live handelen toe".
De H1, H4 en de D1 zijn de tf waar de hij op wordt getriggerd, dus dat is waar de close op wordt gebaseerd. Stoplosslevel is de price die je wilt gebruiken.
Voorbeeld: H4 = true; stoplosslevel is 1.3250 en je hebt een short trade, de koers is op het moment lager. Dan wordt je trade gesloten wanneer de H4 canlde sluit boven de 1.3250.
Zorg ervoor dat je op "Expert advisor" hebt geklikt (links bovenin). En dat je een smile rechts bovenin hebt.
Versie?
Dit is versie 1, en waarschijnlijk zullen er nog veel bugs in zitten. Dus test het op demo voordat je er live mee gaat. Mogelijke uitbreiding zal nog plaats vinden.
Update
Versie TSL_v2, deze versie heeft een ingebouwde stoploss voor de veiligheid, en de TSL is nu een lijn die je kan verplaatsen. TF moet nog steeds handmatig ingevoerd blijven en dit zal ook zo blijven. Ik switch vaak van TF daarom. Er is mogelijkheid om 1 bepaalde trade te regelen, dit kan je doen door comment in de TSL gelijk te maken aan de comment van de trade. Heb je geen comment bij de trade (na de trade gezet te hebben kun je dat niet meer wijzigen) dan moet je de comment in de TSL ook op blanco zetten. Verder kun je bij het opzetten het beste je UseStopLoss op False zetten, wanneer je de setup goed hebt staan kun je die aan zetten. Wanneer H1, H4 en D1 allemaal op False staan. Zal hij het ook niet doen.