Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sidonia ik zou wel eens willen beginnen te experimenteren met een autotrader.
Met de inmiddels bij mij (nog steeds zeer summiere  ) aanwezige kennis zal ik proberen hier e.e.a. op een rijtje te zetten:
om automatisch te handelen heb je nodig èn een programma als MT4 èn een handelsplatform, die MT4 ondersteunt.
In mijn eigen geval handel ik nu in CFD`s op de AEX en op de Dax, via RBS-marketindex. Waarom bij RBS? Omdat het èn in het Nederlands is èn ik alle orders die ik ingeef
altijd vooraf automatisch kan voorzien van een trailigstop, een stopprofit of van een stoplos.
Ook kent het systeem van RBS een ook weer vooraf ingestelde, automatisch meegegeven boven- en ondergrens. Zo weet ik altijd, (zèèèèr belangrijk) waar mijn risisco`s liggen.
Nu heb ik gevraagd bij RBS naar de mogelijkheid om te koppelen aan MT4 en je begrijpt het al, dat kunnen ze niet volgens de helpdesk.
Dus, om toch mijn ideeen door te zetten moet ik uitzien naar een andere broker, met de mogelijkheid tot een demo account, MT4 koppeling èn in het Nederlands.
Wie heeft een suggestie?
Of, wie is ook bezig met hetzelfde idee, anders gezegd, het wiel uit te vinden?
Sidonia |
Je hebt nog heel wat research te doen Sidonia. Eerst moet je zoeken naar een goeie en ook heel belangrijk een betrouwbare broker. Als je met een autotrader of een EA wilt werken zul je ook een forex broker moeten uitzoeken met een MT4 (of MT5) platform.
Het eerste wat ik zou doen gebruik eerst voor tenminste een paar maanden een demo platform.
Vaak zie je aan biedingen bij brokers zoals 10% extra bij de eerste storting blijf voorzichtig hierbij. Belangrijker vind ik de kosten voor trading hoe kleiner het verschil tussen aankoop/verkoop hoe beter het zal zijn voor de winstgevendheid van je EA.
Vooral bij Scalper EA's ,deze sluiten de positie wanneer een kleine winst behaald is,
worden niet ondersteund bij elke broker. Worden ze wel toegelaten let dan op of je broker niet zijn Spreads op bepaalde tijdstippen gaat verwijden ,waardoor het verschil tussen aankoop en verkoop een aantal pips groter wordt.
Als je gaat zoeken op het internet kun je wel honderden vinden.
Het heeft geen zin een broker uit te zoeken waar de eerste inleg groter is , dan het kapitaal waarmee je starten wilt. Ook is het belangrijk te weten wat de minimale lotgrootte is , bij het plaatsen van een order. (minilot,macrolot, nanolot). Op welke manieren kun je je eerste storting doen. Hoe is de klantvriendelijkheid, het kan belangrijk zijn dat ze gereguleerd zijn oftewel dat er een regulation bestaat.
Hoe vaak krijg je een requote? (bij een demo kan dit minder zijn dan bij real)
Ik hoop dat ik hiermee al aardig info gegeven heb.
Je kunt meerdere demo's op je computer gebruiken ook van verschillende brokers, dit geeft ook al enige vergelijkingsmateriaal. Dus probeer vier of vijf uit. Bevalt een broker niet dan kun je altijd een ander proberen.
Start je met een duizend Euro dan vind ik het persoonlijk zeer belangrijk dat ik microlots kan traden.... Bij mijn MT4 broker.
Geef eerst maar een suggestie van een aantal brokers.
En wat de EA betreft ben benieuwd welk EA je wilt gebruiken of al hebt aangeschaft.
En hoe je eraan gekomen bent. Vele EA's zullen na aanschaf toch niet datgene te doen dat voorgespiegeld wordt. Dus wees voorzichtig met aankopen...
Groeten deVries