voorschotje.nl
Veel mensen blijken informatie te zoeken op de term 'voorschotje.nl'
Zelf ben ik ook gaan kijken naar deze website en besloten een review te schrijven over de betrouwbaarheid van 'Voorschotje.nl'
Normaal gesproken vraagt een geldschieter een vergoeding voor een uitgeleend bedrag om eventuele kosten te dekken. Vaak zijn deze kosten een afsluitprovisie en een rentepercentage. Tegenwoordig is er veel wanbetaling, welke van tevoren als kosten berekend moeten worden. Vreemd genoeg blijkt voorschotje hier geen oog voor te hebben en vertrouwd ons volledig en wel! Ze zijn een bedrijf, maar willen niets aan ons verdienen
Afijn, ik ben als eerste de gegevens onderin gaan controleren. De onderneming bestaat en de gegevens kloppen, behalve dat de onderneming een eenmanszaak is in plaats van een B.V. De onderneming functioneert voor Yomo Concepts B.V.
Achter het (
hele dure!) 0900 nummer schuilt het normale nummer 010-5196919. Echter geeft deze een voicemail wanneer ik het probeer te bellen. Ik heb een mail gestuurd naar 'info@@voorschotje.nl', maar tot op heden hier geen antwoord op gekregen.
Bereikbaar zijn ze dus niet.
Nu is kijken naar wat ze te bieden hebben. 'Voorschotje' biedt een lening aan van maximaal €150 tegen een rentepercentage van 0%. Toch brengt de organisatie jouw kosten in rekening, je betaalt namelijk factuurkosten van minimaal €3.- Dit bedrag komt overeen met een rentepercentage van 2%. Twee procent voor één maand lenen is hoog, normaliter betaal je 12% voor twaalf maanden, ofwel 1% per maand.
Nu de kleine lettertjes nog, is daar wat in te vinden?
Jawel! 6.3 Your Finance behoudt zich het recht SMS kosten in rekening te brengen tegen een kosten dekkend tarief.
Dit kosten dekkend tarief kan zo hoog zijn als de onderneming zelf nodig vind, dus zomaar €3 voor een smsje. Dat staat eveneens gelijk aan twee procent rente.
Conclusie
Voorschotje kan dan wel 0% rente berekenen, maar haalt via verborgen kosten alsnog een klein bedragje binnen die als winst voor hun bedrijf gezien kan worden.
Onthoud
Bedrijven geven niets gratis weg. Doen ze dit wel, dan hebben ze er vaak een ander soort belang achter. Zo kunnen ze met jouw gegevens doorverkopen zonder dat jij het doorhebt. In de voorwaarden stelt de onderneming jouw privacy namelijk niet garant.