Hierbij mijn review.
Kwaliteit support
De support is in het begin erg wisselend geweest, eerst snel en adequaat een halve dag later compleet tegenovergesteld. Nadat ik een andere accountmanager toegewezen heb gekregen waren de zaken snel voor elkaar. Deze accountmanager heeft zich ook ingezet voor specifieke vragen en gaat de dialoog in ipv deze te sturen naar een voor hem makkelijk te beantwoorden dialoog waarin je dus als gebruiker met niks weer vertrekt.
Uitbetaling
Geen uitbetaling gedaan aangezien de bonus dan ook direct nietig wordt verklaart.
Storting
Via Moneybookers gestort.
Vreemd genoeg is er geen IDEAL functie.
Regulering
Niet gereguleerd. Aanvraag bij CYCEC.
Requotes
Bij het FOMC Statement dat rente tot 2015 rond 0% blijft veel requotes.
Software
Mobielesoftware, te gebruiken met Android en IOS. Verder MT4 platform en MT5 demo.Webtrader, autotrader en binary options.
Gezien ik MT4 een verschrikking vind kan ik hier alleen zeggen: vind je MT4 goed dan zit je hier met MT4 goed.
De mobiele software is goed voor elkaar, heb betere gezien maar het is een goed bruikbare.
Nederlandse service
Na 2 dagen heb ik geen Nederlandse service meer ontvangen, dit is voor mij geen vereiste dus mogelijk dat ze daarom voor een Engels sprekende accountmanager gekozen hebben. Dat ze de Nederlands sprekende proberen te ontlasten? Heb van andere Nederlands sprekenden begrepen dat sommigen ook een andere accountmanager hebben gekregen. Persoonlijk ben ik blij met de verandering, de bekende Sarah luisterde in mijn geval slecht naar diepgaandere materie. Nick, de vervanging van Sarah, zocht zaken tot op de bodem uit. Dit heeft mij bijna doen besluiten over te stappen maar het blijft MT4.
Bonus
100% first deposit bonus. Om het vrij te spelen ben je wel even bezig, bijvoorbeeld 1000 dollar gestort, 1000 dollar bonus. Hiervoor open je 333 lots. Met een lage risico strategie ben je enkele duizenden trades nodig. Cash je uit dan vervalt je bonus.
Spread
De spread is fixed op de majors: 3 pips op een classic account en 2 pips met een VIP account. Als beginner met een classic account mag je 1 major uitkiezen voor 1 pip spread.
Een platinum account 1 pip fixed spread op alle majors.
De spread op minors en exotics is een stuk hoger bijvoorbeeld AUDJPY 6 pips.
Bij mijn huidige broker waar de spread niet vast staat betaal ik voor de EUUSD rond de 2.2pips, voor AUDJPY is dit rond 4 pips.
Voor wie alleen de majors trade is de vaste spread een uitkomst.
Ze bieden ook een ECN account, hier kan je spreads krijgen zoals je die van een ECN gewend bent, deze heb ik niet uitgetest daarom wijd ik hier verder niet over uit.
Waarin kan je handelen, commodities etc
Ze bieden ook account die naast Forex, commodities en stocks aanbieden.
Layout
Mt4 based. What more do I need to say.
De mobiele trader is 1 van de betere die ik geprobeerd heb.
Interface
MT4
Gebruikersvriendelijk
MT4
Bereikbaarheid (storingen)
Ze zijn telefonisch goed bereikbaar, per mail reageren ze in de regel binnen een uur. Wanneer ze iets voor je uitzoeken heb je in de regel binnen 1 uur telefonisch contact en mailen ze een samenvatting.
Storing
Geen storing meegemaakt, hier is niets over te zeggen.
Lot size
Vanaf Micro lots bieden ze aan, wel even om vragen bij je accountmanager de dealingdesk past dit aan zonder problemen.
Leverage
Tot 1:300. (zie site:
http://www.4xp.com/tradingterms.php )
Overnight premie
Wordt wel gerekend, de basis is niet eenvoudig te vinden. Let wel, bij mijn vaste broker wordt er in het quote scherm netjes de prijs voor je overnight premie weergegeven. Wat dat betreft ben ik misschien wat verwend. Persoonlijk vind ik dat je dit ook direct zonder extra moeite duidelijk in een overzicht hoort te hebben.
Overall indruk
De mogelijkheid om 1 major te kiezen voor 1 pip spread is voor singlepair traders die scalpen of kort in de markt zitten een goede motivatie om hier eens te kijken.
100% bonus is natuurlijk niet verkeerd maar het vrijspelen is een hele opgave. Bedenk wel dat je ook bijna 2x zo grote positie kan innemen omdat je met 100% bonus trade. Dan nog blijft het een hele klus.
Kan jij met MT4 prima uit de voeten? Dan heeft deze broker, zoals je hebt kunnen lezen, interessante features.
Persoonlijk vind ik de zaken achter het platform goed geregeld op de regulering na. Trade technisch gezien betaal je redelijk wat spread maar met een ander account veranderd dat. Is dat genoeg voor mij om over te stappen? Nee, het voelt alsof ik alles met mijn voeten moet invoeren ipv met me handen op MT4.
Ze bieden ook educatie aan, heb hier geen gebruik van gemaakt kan de kwaliteit daarom dus niet beoordelen.