Erg leuk, al deze reacties.
Toch ook hier even een introductie van mijn bevindingen tot nu toe:
ik werk met 2 systemen op 2 verschillende computers:
de ene computer met Alex pro, met daarin veel technische indicatoren, mijn portefeuille met aandelen en opties. Hier schrijf ik meestal kortlopende opties (op in bezit aandelen, soms ook naked)
Daarnaast heb ik een 2e computer, waar ik veel meer in daghandel wil doen. Dan kom je automatisch uit bij cfd`s e.d.
Omdat ik een paar eisen stel aan een platform, ben ik bij RBS uitgekomen:
- nederlands platform met nederlandse ondersteuning
- snel in en uitstappen met 1 muis klik
- ALTIJD een order inleggen met vooraf bepaalde automatisch ingegeven stops
- snel en goedkoop geld storten en opnemen
Ik heb deze opties tegelijk nog niet kunnen vinden bij ForexFox, WHS, Plus500 of GFTUK.
Ik doe zelf iedere ochtend het volgende: ik leg (op de AEX) 2 limiet orders in, een long en een short. De ingelegde orders staan een half procent van de AEX koers van 9.15 uur
Ik heb ingesteld, dat er bij iedere order automatisch een trailingstop en een takeprofit meegegeven wordt van 1 punt. Zo weet ik iedere dag, waar mijn winst of verliest liggen.
Vandaag, 17-08 Aex stand 9.15 uur 324.70
Inleggen van order: long wordt 326.32 | short wordt 323.07
Werkelijk long gegaan op 10.49 uur. Zelf gesloten om 12.25 uur Aex 327.95
Toch ruim 1.5 punten gemaakt. 1 punt is 1 euro x aantal contracten.
Ik had deze trade door kunnen laten lopen, maar ik moet nog steeds wennen aan m`n eigen stops. Voorlopig denk ik: winst = winst
De ingelegde shortorder blijft liggen tot 17.00 uur, dan verdwijnt ie automatisch.
Dit werkt tot nu toe bevredigend.
Tussentijds ben ik begonnen met scalpen, dus bij een groene candle kopen (rode is verkopen) met een markt order en zelf snel weer sluiten. (maar wel weer een stoplos meegeven natuurlijk!

) Maar ik weet niet, welke methode ik daar voor moet toepassen, welke grafiek time frame, welke indicator kun je dan het beste gebruiken enz. Zou iemand hierover eens uit de school willen klappen?
Ik heb immers ook geprobeerd zo open mogelijk te zijn.. ben erg benieuwd hoe anderen werken, welke stops het beste zijn voor daghandel en scalping en hoeveel stop punten er dan worden gebruikt enz. Wie durft?
Het kan altijd beter nietwaar?
Sidonia