Citaat:
@Dajo
Begrijp ik je goed als je eigenlijk zegt dat er helemaal geen verschil is tussen de diverse brokers?
|
Er is wel degelijk verschil tussen verschillende brokers, maar minder extreem dan gesteld.
Citaat:
|
Dus volgens u heeft zowel de auteur van dat stuk als diegene die dat youtube filmpje gemaakt heeft het fout?
|
Ja
Citaat:
|
Ik ga er niet over oordelen, want daarvoor ken ik er te weinig van. Maar heb daarnet wat gesurft en op verschillende Amerikaanse forums erkennen ze het verschil tussen de diverse brokers.
|
Dat moeten ze op de Amerikaanse fora dan maar zelf weten, ze denken veel te ver door.
Citaat:
|
Trouwens, ik denk dat ik een foutje gezien heb ik je betoog. Je zegt dat alle ECN brokers eigenlijk ook dealing desk brokers zijn omdat men onmogelijk een order kan ingeven op de interbankenmarkt dat ze klein is. Dat is waar, maar je vergeet wel 1 belangrijk gegeven. Bij de echte ECN's kan je helemaal geen micro / mini lots aankopen. Dus dat argument kan al de vuilbak in.
|
Ik zei letterlijk: "ECN's in die zin bestaan niet". Daarmee bedoelde ik feitelijk: De ECN's zoals mensen denken dat de definitie is (1 groot interbancair netwerk waar alle grote banken op aangesloten zitten) bestaat gewoonweg niet.
ECN staat letterlijk voor: Electronic Communications Network. Sja, ik kan ook een ECN "beginnen" als ik dat zou willen. Maar is dat dan heilig? Natuurlijk niet, het is "just another network" . Er is geen enkele instantie die het begrip ECN bewaakt, hier op toeziet of wat dan ook, dus wat bepaald wat een "echte ECN" is? Het is dus wel degelijk mogelijk om op een ECN micro-order te plaatsen. Gewoon vanwege het feit dat ECN niets anders wil zeggen dat het een "Electronic Communications Network" betreft.
Dus haal dat argument maar weer uit de vuilbak
Citaat:
|
It’s important to also make mention that as you search for a non-dealing desk broker, you will undoubtedly find a number of brokers using that terminology rather loosely. If they talk about low fixed spreads and/or commission free trading, move on. They aren’t what you’re looking for.
|
Citaat:
|
Een echt non dealing desk broker is FXCM
|
Dat is dus niet naar waarheid: Van
deze site haal is de volgende quote:
Citaat:
LOWER SPREADS
• Euro/US dollar spread is frequently 2 pips, British pound/dollar 3 pips
|
Dan tenslotte nog 1 dingetje: waarom is dit bij forexbrokers ineens een issue? Als men een ander product aan gaat schaffen waar geen directe "beurs" voor bestaat zoals een TV: Dan zul je ook een zaak opzoeken die een goede naam heeft en redelijke producten levert tegen een goede prijs. Uiteraard bestaan er ook malafide zaken, maar de overgrote meerderheid doet op een eerlijke en integere manier zaken.
De meesten van ons traden met een (voor een forexboker) relatief klein bedrag (Alles onder 100K is "relatief klein" voor een beetje normale forexbroker) Je denkt toch niet werkelijk dat een malafide forexbroker echt de stops van jouw ordertje van 25.000 in eurusd gaat lopen hunten en daarmee de hele quotes op zijn systeem uit elkaar gaat lopen trekken? Zolang je er niet voor voor miljoenen inzit is er echt geen reden om je zorgen te maken.
(Kleine MT4 brokers buiten beschouwing gelaten. Daarvan kan 75% zonder nader onderzoek zo het raam uit)