Citaat:
- heeft iemand al met succes geld (winst met forex-handel bijvoorbeeld) terugontvangen van Plus500? En via welke kanalen?
- Plus 500 wordt ook wel een bucket shop genoemd in andere fora. Maw wanneer je forex of aandelen koopt dan koop je niet direct aandelen op de aandelen of forexmarkt, maar dan sluit je een contract met Plus500 om tegen een bepaalde prijs aandelen of forex te kopen/te verkopen. Plus500 is degene die de aandelenprijzen/forexprijzen zelf bepaald en niet de aandelen/forexmarkt! Lees de voorwaarden van de gebruikersovereenkomst er eens op na! Plus500 is er dus absoluut niet bij gebaat dat, wanneer je een hen een prijs betaalt voor de aanschaf van een aandeel (je koopt dus geen aandeel op de aandelenmarkt), dat de prijs van dit aandeel (of forex valuta) wanneer je long zit, stijgt. Heeft iemand hier een gedachte bij?
|
Hey Zapa,
Ik kan je wat cash outs in elk geval bevestigen dat ik gewoon een uitbetaling ontving binnen 2 a 3 werkdagen, zowel op mijn bankrekening als op mijn Moneybookers.
Met betrekking tot +500 kan ik best wel kort zijn: Het is geen bucketshop, het is een STP (Straight through processor) dwz: ze hebben contracten met een aantal banken die zich verplichten tot het afgeven van quotes voor een aantal uren tegen een afgesproken spread (De spread die wij krijgen is ietsje hoger natuurlijk, want +500 wil ook een boterhammetje verdienen).
Dat kun je bijvoorbeeld terugzien in het feit dat bij Plus500 altijd wat later "opengaat" dan de meeste andere brokers, ze hebben dan gewoon nog niet voldoende quotes van hun banken om een normale quote af te geven. Het maakt Plus500 dus geen klap uit, al win je een miljoen, ze hebben zelfs graag dat je winst maakt, want hoe meer winst je pakt, hoe groter de kans is dat je meer en groter gaat traden.
Er zijn echter wel brokers die wel market maker zijn en zelf de tegenkant van je positite zijn. (een market maker is nog wel wat anders dan een bucketshop, maar in de fora die jij noemt bedoelen ze wss market maker als ze bucket shop zeggen.)
Op zich hoeft het niet eens erg te zijn dat de broker een market maker je tegenkant is: ze hebben natuurlijk nog wel meer klanten en posities dan die van jou alleen en alles bij elkaar zal dat redelijk tegen elkaar weg te strepen zijn en zitten ze gemiddeld wel redelijk in evenwicht qua positie.
Als je per se NIET bij een market maker wilt traden zijn hier een paar trucjes waarmee je kan achterhalen of iemand een market maker (MM) is:
Bij MM mag je meestal niet scalpen
MM openen meestal DIRECT op 23.00 op zondag
MM trekken hun spreads vaak uit elkaar bij cijfers of 's nachts