Oke dus met bijvoorbeeld een hefboom van 1:8, is 1 aandeel die je bezit 8 aandelen waard?
Dus als ik 1 aandeel bezit met een hefboom van 1:8 en de koers 1 euro stijgt, dan heb ik 8 euro verdiend op het moment dat ik de aandelen verkoop als ik het goed begrijp.
Zie ik het trouwens goed dat je eigenlijk op 2 manieren kan handelen.
Op de manier dat je puur voor de dividentuitkering gaat, daar zoveel mogelijk geld mee proberen te verdienen, of dat je puur aandelen koopt in de hoop dat een aandeel ineens vele procenten stijgt doordat veel mensen het aandeel ineens kopen en je dan op een bepaald moment het aandeel weer verkoopt omdat je denkt dat het aandeel niet veel meer gekocht zal gaan worden?
Waar ik namelijk op doel is een aandeel dat een continue stijging handeert, zoals bijvoorbeeld het aandeel goud. Je koopt bijvoorbeeld het aandeel is maart en je verkoopt um weer in april, hopende dat het aandeel veel meer waard is geworden.
Net als het aandeel Griekenland20. Het aandeel steeg opeens met 27%, terwijl ik nergens één positief bericht over het aandeel kon terugvinden, enkel negatieve berichten. Dat snap ik dan weer niet..