Vorige week begon ik geïnteresseerd te raken ik de FOREX. Ik begon met de 50$ no deposit bonus van Markets. Die heb ik een beetje blindelings ingezet op de EURUSD en dat ging mis. Daarna begon ik met lezen. Ik ben nu halfverwege de babypips en ik heb way of the turtle uit.
Gisteren ben ik door een extra 100$ bonus en een free bet van armijn overgehaald om te storten. Daarbij bedacht ik dat het leuk zou zijn de vorderingen op het forum bij te houden. Ik heb me gisteren voorgenomen om het in het begin rustig aan te doen, eerst vooral veel te lezen, en gedisciplineerd kleine betjes te maken. Begin saldo 381$
De freebet van armijn begon dus met een SELL op olie @ 104,22 voor 50 vaten en een stoploss op 106.10
Dat gaat op het moment dus nog niet erg goed, olie zit nu boven de 105. Maar we zullen zien.
Met de discipline en de kleine betjes is het echter vandaag al misgegaan. Ik heb al ruim een half jaar fysiek goud in bezit. Dit is in dat ruim een half jaar 55% gestegen in prijs. En dat is dus in euros en zonder leverage. In dollars doet ie het nog beter.
Nog steeds is zilver in stijgende lijn. En ik was al een beetje van plan om ook op de forex wat in zilver/goud te gaan. Past eigenlijk niet bij de risicospreiding als je het ook fysiek hebt liggen...
Zonet kreeg ik weer dat vervelende gevoel van "hoe langer ik wacht, hoe duurder het wordt" en ik besloot maar gelijk zilver aan te kopen. Helaas is de minimum order voor zilver 500 ounces. Ik heb dus 500 ounces gekocht voor 37,79. Een stop loss is niet nodig, als ik rijk was zou ik die waarschijnlijk op een kleine 36 zetten ofzo, maar zover reikt mijn saldo al niet eens. Op het moment gaat de zilver bet ook nog niet heel geweldig, maar dit gaat over minuten dus....
Nou, de eerste* fout is gemaakt, nu maar hopen dat het niet te slecht afloopt

(die eurusd was geen fout, dat bewust gokwerk)
word vervolgt...