Moet eerlijk zeggen dat ik me verbaas over hoe snel je het oppakt Arjen. Een maand geleden kwam je nog met van die vragen dat ik dacht van: is er weer zo een die denk dat het zonder moeite binnen gaat stromen, maar je pikt het snel op
Als ik je een welgemeende tip mag geven: let op je moneymanagement. Heel simpel, 2 regels:
1) Hoeveel wil je maximaal riskeren per trade (bv 2%)
2) Hoeveel wil je maximaal riskeren op een willekeurig moment (bv 8% -> dus 4 trades van 2% of 8 van 1% etc.)
Ik weet het, klinkt saai, is saai, je maakt er geen grote klappers mee etc. Maar daar is forex ook niet voor. Forex is voor lange termijn. Probeer elke dag ergens tussen de 2-5% te verdienen en je bent over een jaar een heeeeele rijke jongen

(met 2% gemiddeld kan je je inleg ver-155-voudigen in een jaar, 3% ver-1204-voudigen, met 5% ver-121739-voudigen... nja, je snapt het idee denk ik

)
Hoeveel pips je dan weer moet halen per dag ligt aan de grote van je sl. Met kleine sl's (10/15 pips) hoef je maar 30/40 pips per dag te halen voor die 5%, met wat grotere sl's moet je wat meer pips per dag halen of haal je wat lagere percentages, maar ach, voor die 3% doe ik het ook
Ofterwijl: ben
consistent. Geldt ook voor best wat andere traders hier, die zie ik op allemaal rare dingen (koffie, suiker, exotische paren) af en toe een dikke klapper maken en dan weer wat verkeerde trades, weer een klapper etc. Dan blijf je maar doorlummelen rond hetzelfde niveau. Ga voor kleine beetjes elke dag, en dan zit je volgend jaar met je reet op een subtropisch strand
Misschien beetje vage post maar hoop dat je het punt snapt!