Plan your trade en trade your plan
Ik denk dat je hiermee:
Citaat:
|
Koers gaat omhoog. Dit moest wel de nieuwe top zijn. Dus nog een keer geshort. Dit tafereel herhaalt zich drie keer
|
Al je eigen grenzen overgegaan bent (Toch?)
Geeft niets, want dat gebeurd iedereen vroeg of laat, hoe denk je dat het komt dat ik dit in 1 klap herken?
Je denkt namelijk: Als ik ze net short ging, dan moet ik ze nu HELEMAAL short gaan. enz. enz.
Maar daarmee hang je het lot van je laatste paar transacties op aan de veronderstelling dat je eerste transactie de een goede was. Dus ipv je fout te herstellen (Door gewoon je verlies te nemen) kopieer je de fout gewoon nog 3 keer.
Ik probeer je dus niet voor schut te zetten of iets dergelijks, ik probeer je te laten inzien waar je mis ging in je voorbeeldje, ik heb dit al wel een paar duizend keer gedaan en nog wel erger, ik dubbelde mijn posities telkens, ipv te vergroten. Elke trader heeft dit wel eens meegemaakt, maar als je deze "fout" uit je systeem weet te halen ben je al een heel eind op weg om een winnende trader te worden.
Je moet jezelf toestaan om een aantal verkeerde transacties te maken. Je kunt gewoon niet 100% van je transacties goed hebben. Op de lange termijn denk ik dat je al een hele piet bent als je net ietsje meer dan de helft van je transacties goed zit.