Via bovenstaande link kan je de statistieken (statements) bekijken van mijn Alpari demo-account.
Meestal zal er hier een bot op draaien. In het begin zal ik vooral bots draaien die anderen hebben ontworpen. Zelf geloof ik niet in het vinden van de kip met de gouden eieren. Het is dus de bedoeling om wat te experimenteren en niet zozeer om snel rijk te worden. Ik ben er wel van overtuigd dat je op die manier een betere kijk kan krijgen op de markt (werking, ...) en het belang van een technische analyse. Forex en programmeren boeien me wel, beide kan ik zo wat combineren. Zeker op het vlak van forex (traden) ben ik nog een beginner.
02/05/2009: opstarten van het demo-account ($5000)
07/05/2009: een test-trade lukraak uitgevoerd (manueel)
19/05/2009: een eerste sessie van een bot
Ik heb een basis-versie van een bot gedownload van een forum. Deze bot is ontworpen om EUR/GBP te scalpen tijdens de nacht (asian sessions), hierdoor wordt het gebrek aan een fundamentele analyse voor een groot stuk opgevangen.
De night-spread bij Alpari is voor dit curr. pair 5 pips, wel een beetje hoog om winst te maken. Ik laat de bot enkel draaien om te kijken hoe alles werkt.