Na mijn startbonus van 20 euro te hebben ontvangen op plus500, besloot ik om 100 euro over te maken via ideal.
Ik koos voor de ideal optie en wat ik vreemd vond was dat de volgende pagina die opende moneybookers was en geen ideal.
Ik mailde de plus500 service en kreeg als reactie dat dit klopte en ik gewoon de procedure moest volgen
Dit vond ik toch wel vreemd, want dit is dus niet een directe ideal betaling, maar een betaling via de zijsprong van moneybookers.
Zonder een moneybookers account kun je dus geen ideal betaling doen.
Dit had zonder meer vermeld moeten worden op de site, maar goed ik heb een moneybookers account (in usd), dus dacht het zal wel in orde zou komen.
Dus vervolgde ik de procedure en zag dat ik 102 euro moest betalen, waarschijnlijk omdat ik dus een dollar account op mb heb en daardoor wat extra moest betalen om daar een euro betaling naar plus500 van te maken.
Vervolgens werd de betaling gedaan en direct werd mijn moneybookers account gesloten, met de melding dat ik meerdere moneybookers accounts zou hebben, wat niet zo is.
Er stond nog bij dat ik het geld wel terug zou krijgen op mijn bankrekening met aftrek van kosten

Ik denk dat dit toch te maken heeft met de ideal betaling, wat op de op de ene of andere manier niet helemaal kloppend is volgens de regels van moneybookers.
Nu is er 102 euro van mijn rekening afgeschreven, moneybookers kan ik niet bereiken, want zonder een bestaand account waar je mee kunt inloggen, kun je hun niet mailen en bellen is voor mij erg lastig, want mijn engels is niet zo best.
Kortom ik dacht gebruik te maken van de ideal mogelijkheid, zoals plus500 aanbood op hun site en zit nu met een probleem van 102 euro die van mijn rekening is afgeschreven.
Ik mag maar hopen dat ik dit geld terug krijg en als ik dit terug krijg is de vraag wanneer en dan nog de kosten die er vanaf gaan.
Op mijn bank rekening zie ik een betaling aan plus500 via moneybookers en mijn plus500 account is niet vermeerderd met 100 euro.
Hoe kan ik dit oplossen, is er iemand op dit forum die goed Nederlands spreekt en verbonden is met plus500, want ik merkte dat mijn mail die ik eerder aan plus500 zond in gebrekkig Nederlands werd beantwoord en waarschijnlijk niet van een nederlander afkomstig was.