Als je een beetje ervaring hebt in aandelen weet je dat tijdens elke crisis er een verbod komt op short selling. Zoals risk zegt: bij forex kan je onmogelijk short selling verbieden, tenzij je de de hele markt aan banden legt.
Trouwens...
Wat is er zo desastreus aan valutaspeculatie dan? Een ervaring is trouwens wat anders dan realititeit (niet altijd natuurlijk). Ik snap niet echt waar je naartoe wilt gaan met dit topic.
Over dat artikel op ftm: ten eerste verbaasd het me dat ik het woord illuminatie niet het gehoord. Ten tweede Keynes was een economisch theoriticus en niet per se bekend om zijn beursspeculaties. Ik kan het niet laten om dit artikel af te branden :
quote 1 :
''Economische feiten en serieuze wetenschappelijke beschouwingen kwamen nauwelijks aan het woord.''
Bij dit argument word geen tijd genoemd. Daardoor is de hele alinea al nutteloos.
quote 2:
''Valutaspeculanten hadden grote belangen met het naar beneden praten van de markt.''
Okeeeeee.... Over welke markt hebben we het precies? De valutamarkt? Hoe kan je die in godsnaam ''naar beneden praten''? De aandelen markt? Die kan je zeker naar beneden drukken zolang je genoeg geld hebt, maar het gaat hier om valutaspeculanten.
Ik kan nog wel doorgaan, maar even serieus denk je nou echt nog steeds dat er valse geruchten worden verspreid? En denk je dat automatische systemen voor een grotere hefboom zorgen?
Ik zal deze zin nog maar eens goed in je oren knopen:
Ikzelf ben pas begonnen in Forex. Ik denk ook de nodige jaren nodig te hebben om ver te vorderen in Forex.\
Geloof aub niet dit soort onzin sites zoals ftm.
Een goede avond