Welkom op het grootste Nederlandstalige platform met artikelen, analyses en een uitgebreid forum over alle facetten van het zelf handelen. Met name de zeer populaire wereldwijde Forex handel. Forex staat voor foreign exchange, oftewel de handel (long en short!) in valuta, aandelen maar ook grondstoffen zoals bijvoorbeeld olie, zilver en goud ...lees meer.
Je bent nu nog te gast op Forexfox en daarom heb je nog niet 100% toegang tot alle inhoud van de site. Registreren is natuurlijk gratis en duurt hooguit een minuut. Dus:
Registreer of log hier in.
Ben je nog nieuw en onbekend met het fenomeen FOREX? Geen probleem, wij zijn te bereiken op info -apestaartje- forexfox.nl. Dus heb je vragen, opmerkingen of heb je hulp nodig? Schroom niet om een mailtje te sturen. Zoek je dingen liever zelf uit? Een uitgebreide uitleg vind je hier!
Dmv een simulatie kregen 91 banken te maken met onder meer: oplopende rentes, dalende beurskoersen, instortende huizenmarkt. En vooral ook staatsobligaties van wankele Europese economieën die opnieuw onderuitgaan. Van die 91 banken haalden 7 banken de test niet. Dat waren banken als: Banca Civica, Diada, Espiga, Unnim, Cajasur, Hypo Real Estate en ATEbank. Wie kent ze niet?
De bedoeling was om het vertrouwen in de financiele sector terug te krijgen, maar ik denk dat men zichzelf nu onsterfelijk belachelijk aan het maken is, als we wederom te maken krijgen met een eerdergenoemd scenario: oplopende rente, dalende koersen, crash op huizenmarkt en instortende bondmarkt, dan weet ik toch echt heel erg zeker dat er van die 91 banken er hooguit een stuk of 20 zonder staatssteun kunnen overleven, meer zal het echt niet zijn.
Dat ziet toch zelfs een meisje? (No offense ) Hiermee laat de financiele sector (Reken daarbij ook de overheid en de toezichthoudende instanties) wederom blijken dat ze het echt niet begrepen hebben in mijn ogen.
Ik denk dat de overheden en de financiele toezichthouders geen keus hadden. Als de banken na de test kwetsbaar bleken te zijn en dat werd openbaar gemaakt hadden we weer een run op cash opnames gehad en dan op europese schaal, dan waren de rapen pas echt gaar geweest. Economisch sentiment bestaat bij de gratie van het optimisme van de bevolking.