03-06-2010, 13:47
|
#1 |
| Warren Buffet
Marco Reg: 15-04-2009 Locatie: Noord-Holland
AMSTERDAM - Op de Europese beurzen zat de stemming er donderdag goed in. Beleggers gingen de hogere standen van Wall Street en Azië achterna en richtten zich meer op positieve berichten over de economie. De handel liet zich vrijwel niet van de wijs brengen door een tegenvallend cijfer over de detailhandelsverkopen in de eurozone.
De AEX-index in Amsterdam noteerde na het middaguur 1,7 procent hoger op 328,07 punten. De MidKap-index boekte een winst van 2 procent en stond op 533,08 punten. De beurzen in Londen, Parijs en Frankfurt stonden tot 2,2 procent hoger.
,,Beleggers kijken nu even naar de economie, die voorzichtig herstel vertoond. Ook de cijfers uit de Verenigde Staten blijven goed'', aldus beleggingsstrateeg Michel van der Stee van Van Lanschot Bankiers. Ook verwachten analisten een goed cijfer over de Amerikaanse arbeidsmarkt, dat vrijdag naar buiten wordt gebracht.
Problemen
Daarnaast merkt Van der Stee op dat veel bedrijven, ten opzichte van de gunstige cijfers die ze over het eerste kwartaal naar buiten hebben gebracht, relatief laag gewaardeerd zijn.
Toch heeft de analist er een hard hoofd in dat de beurs de komende tijd ook blijft stijgen. ,,De problemen in Zuid-Europa zijn er nog steeds, dat zal de gemoederen de komende maanden echt wel regelmatig bezighouden. Ook de economische groei in de VS is zwaar gesubsidieerd door de overheid. Dat houdt op een gegeven moment toch ook op.''
Sterke cijfers Air France-KLM
Het cijfer over de detailhandeslverkopen in de eurozone had het sentiment kunnen drukken. In april namen de detailhandelsverkopen af met 1,2 procent ten opzichte van maart. Analisten hadden juist een groei met 0,1 procent verwacht.
In de AEX geniet Air France-KLM uitgebreid de aandacht van beleggers. Het luchtvaartconcern kwam voorbeurs met sterke cijfers over het passagiers- en vrachtvervoer in mei. Op de beurs steeg het aandeel Air France-KLM met 6,1 procent, de grootste stijger in de AEX.
Cijfers Ahold
Supermarktconcern Ahold rapporteerde voorbeurs stabiele resultaten over de eerste maanden van dit jaar. Analisten waren te spreken over de prestaties, beleggers waren iets minder enthousiast. Ahold noteerde een verlies van 1,9 procent.
Aalberts Industries kondigde woensdagavond de overname aan van de Amerikaanse branchegenoot Conbraco Industries. Het overnamebedrag, waarvoor Aalberts een beroep doet op kredietfaciliteiten, is niet bekendgemaakt. Desalniettemin waardeerden beleggers de zet en Aalberts ging op de beurs 4,5 procent vooruit.
Uitgifte aandelen
Nieuwe Steen Investments liet weten aandelen te willen uitgeven om circa 45 miljoen euro op te halen voor nieuwe aankopen. Het bedrijf meldde in onderhandeling te zijn over diverse vastgoedacquisities. Beleggers zetten Nieuwe Steen 4,4 procent lager.
De euro noteerde donderdag 1,2260 dollar tegen 1,2205 dollar aan het einde van de Europese handelsdag woensdag. | Bron : ANP
De beurs ziet er weer iets beter uit, de Euro blijft een rollercoaster waar naar mijn menig nog wel wat pips te verdienen zijn. Goud zal zijn opmars verder doorzetten en de auto fabrikanten en grondstoffen leveranciers vieren feest in 2010.... Het grote herstel laat nog even op zich wachten maar de positieve trend is ingezet?
Ik durf er nog geen boerderij op te zetten, in deze onzekere markten blijf ik klein en heel voorzichtig in de mooie toekomst investeren. Ik heb mijn posities de afgelopen tijd van weinig naar modaal naar weinig afgebouwd en neem ook nu nog geen grote sprongen in het diepe. Ik blijf long in de Dollar en verder wacht ik nog even af..mss wat BP aanschaffen die zijn wel aardig gezakt de afgelopen tijd....
Suc 7 met je trades... |
| |