Re: Waar mag wat jou betreft op bezuinigd worden? Natuurlijk zijn er gevallen van kunst waarvan ik ook denk moet daar geld in. Aan de andere kant is kunstzinnige expressie dat ons oa definieert als mens. Je moet je namelijk afvragen hoe hoog onze levenskwaliteit daadwerkelijk is. Vroeger toen we nog in holen woonden, en je ziet het nu nog bij de natuurvolken, jaagden we een uur mss twee op konijntjes, de vrouwen verzamelden bessen en voor de rest hielden we ons bezig met kunst, muurschilderen, dans en muziek. Na de industriele revolutie is het op de keper beschouwd helemaal misgegaan, daarvoor natuurlijk ook al. Ik denk dat we terugmoeten of vooruit liever naar een vorm waarin we onze verworvenheden min of meer kunnen behouden maar waar het veel minder draait om het heilige mamon. En dus zullen we ook geld moeten uitgeven aan kunst. Bovendien denk ik dat er in NL nog maar heel weinig te halen is omdat kunst al bijna dood bezuinigd is. Maar ik kan me soms dood ergeren aan het feit dat ik hier voor een avondje opera €40 moet betalen terwijl een vergelijkbare plek in bijv Duitsland 10 euro kost. Opzich kan ik dat best betalen, maar het maakt kunst wel alleen toegangkelijk voor de "elite" en veroordeeld de rest tot het kijken naar afstompende progra
mas op RTL4.
__________________ De bank kan nooit “failliet gaan” en mag daarom indien nodig geld uitbetalen in de vorm van schuldbekentenissen die gewoon op een papiertje geschreven worden.
Twitter: PippiPips
Blog: PippiPips.wordpress.com |