Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zoltar Wordt er eigenlijk ooit geprobeerd om de staatsschuld in Nederland terug te dringen door de overheid? Of is het 'normaal' om de schuld te laten blijven groeien?
Het komt maar 4x voor dat de staatsschuld daalt sinds 1900! ( Staatsschuld - Wikipedia) |
Voor zover ik weet is het elk jaar de bedoeling dat de staatsschuld wordt teruggedrongen, maar weten ze elk jaar weer een nieuwe reden te verzinnen om de schuld op te laten lopen.
Vooral het huidige kabinet heeft zich sterk gemaakt om de staatsschuld terug te dringen en de miljoenennota heeft voor zover ik weet ook een positief resultaat gehad onder Bos, maar toen moesten er zonodig een paar banken gekocht worden :P
edit: wat zou voor de rijken de reden zijn om dit te doen Sijbrand? Natuurlijk is 10k voor de mensen waar jij het over hebt maar een schijntje, maar uit liefdadigheid zou ik het niet doen. Is het met het diee dat de wereldeconomie er beter op wordt en dat de 'rijken' daar het meest van profiteren?