Zilveren koopmoment? Hoi,
Ik wilde mijn denkwijze even met jullie delen waarom ik denk dat het misschien een koopmoment kan worden voor zilver.
Uit de talrijke uren die ik hier en op andere fora heb doorgebracht leerde ik tot nu toe:
- werk top down, start met een grafiek van 4u of de daggrafiek en zoek dan dieper naar mogelijke signalen die een reden tot kopen kunnen opleveren
- ga nooit tegen een hogere trend in
- zoek naar prijsdrempels
Op basis daarvan nam ik een willekeurige commodity, zilver in dit geval, en startte bij de dag grafiek. Hierop is duidelijk een opwaartse trend zichtbaar. De 4uurs grafiek bevestigt deze trend dus kijk ik verder op de uurgrafiek om een koopmoment te kiezen.
Op de uurgrafiek is merkbaar dat er momenteel een resistance is op 21.200. ik heb enkel de EMA(10) erop staan en die kruist in de opwaartse richting, ook een bullish teken.
Dit lijkt me aan te geven dat we een periode van stijging tegemoet kunnen gaan indien de barriere van 21.200 verbroken wordt. Ik ga nu deze zilvergrafiek in de gaten houden en indien de 21.200 echt doorbroken wordt zou ik instappen. Hoe bouw je hier nu op verder qua instellen van stop loss en winstname?
Is deze manier van technische analyse een goeie basis? Ik heb zeer weinig indicatoren gebruikt, maar ik wil eerst graag de echte basis onder de knie krijgen vooraleer ik mijn grafieken volgooi met indicatoren.
Graag feedback! |