Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Filo Hoi Armijn,
Zelf zit ik ook naar aandelen te kijken voor de lange termijn. De aandelen die jij hebt genoemd hebben ook mijn aandacht. Maar wat vind je van de volgende?
-Logica nu voor onder de euro met een leuk dividend
-Pharming voor onder de 0,10. Lijkt een beetje op een eeuwig potentieeltje, maar nu zo laag denk ik dat je hier best een relatief kleine positie in zou kunnen nemen.
-En eventuele goud en zilver mijnen. Zelf denk ik vooral zilvermijnen of juist tussenbedrijven die niet locatie afhankelijk zijn voor het succes, maar een business hebben in het aan de man brengen van zilver en het niet enkel delfen, vanwegehet gebruik hiervan in allerlei verschillende apparaten. Welk bedrijf of bedrijven hiervoor het best gebruikt kan worden durf ik ook (nog) niet te zeggen..
-Als ik de nieuwsberichten goed begrijp zijn er ondertussen ook een aantal landen zich op defensie gebied zich aan het versterken en uitbreiden zijn. Volg de orders of weet wat er voor nodig is en wie er in handelt.. Vraag is wil je hieraan mee doen met het mooie Triodos Bank als alternatief.. Zelf heb ik het idee dat er ook best weer een grote oorlog aan kan komen en wat is dan verstandig om te hebben..?
Groet,
Filo |
Mijn aandelen zijn de laatste tijd extreem afgestraft en het sentiment op de beurs is dramatisch en misschien ligt hier ook wel de kracht als je nu durft aan te kopen. je zal nooit op de laagste koers iets kopen dus ik ga er nog vanuit dat ze verder zakken maar misschien "one day" als de wereld er een stuk zonniger uit ziet staan de stukjes hoger.
Koers van Logica is nu 0.815 em de koers is ook een roalercoaster geweest sinds 2007. Winst per aandeel in 2011 verwachten ze 0.18 cent en in 2012 0.16 zelf divend van 0.05 cent in dit jaar. Eigenlijk zo bizar dat sommige aandelen zo goedkoop zijn en toch meer mensen ze verkopen dan aankopen. Je kan altijd een plukje ervan oppikken maar wel in het achterhoofd houdend dat je ze wilt houden en je het geld kan missen. Net het forum op IEX wat draadjes gelezen over dit aandeel. Ken het persoonlijk ook niet en nog geen gevoel mee. Maar ik hou van gokjes
Pharming, ik kijk elke week wel even naar de koers van dit aandeel waar ik nog nooit ben ingestapt. Het lijkt een gebed zonder eind maar goed misschien is het een overname kandidaat voor een habbekrats met nu 0.082 cent op de borden. Als we met de foxers geld op tafel leggen staat het aandeel morgen op 1e
Goud en zilvermijnen liggen nog ver achter dan de goud/zilver prijs. Probleem is wel dat je niet zomaar meer kan delven en tegen de tijd dat ze die investeringen wel gedaan hebben staat de prijs misschien wel een stuk lager. Ik ben een Middelkoop fan maar op dit moment nog niks mee gedaan (wel soms met forex maar dat zijn korte ritjes long en short)
Ik denk persoonlijk eerder dat het financiele systeem omdondert dan dat er oorlog is maar iedereen zijn lol