[Opties thread] Open sell op de AEX index Ik ben de laatste paar weken behoorlijk fanatiek weer bezig met het handelen in aandelen, vaak korte ritjes en in een andere forum topic hier op het beurs forum kan je daar veel dingen van terug lezen. Momenteel zit ik veel in cash te wachten op wat gaat komen en aangezien ik ook graag in opties hebt gehandeld begon dit ook erg te kriebelen om dit weer te gaan doen.
Vroeger kocht ik het recht om aandelen of een index voor een bepaalde koers te mogen verkopen of kopen dit heet (open buy). Je kan ook de tegenpartij zijn en de premie ontvangen om deze rechten te moeten uitvoeren als dat moet. Dit heb ik vandaag in het klein gedaan om een premie te ontvangen op opties van de AEX index. Het mooie is dat vanwege de grote bewegelijkheid van de laatste tijd de opties premies ook behoorlijk zijn en dus erg interessant kunnen worden.
Ik ben zowel short en long gegaan in de index met een "open sell" en als de koers blijft bewegen tussen de 220 en 305 tot de experatie van 21 oktober 2011 heb ik geen centje pijn maar wel een mooie premie ontvangen. Ook heb ik een open sell geschreven voor de expiratie van december'11 op een koers van 140 AEX. Als de koers hieronder duikt moet ik dus mijn beetje zorgen maken maar denk als dat gebeurd de hele wereld zich al zorgen moet maken :-)
We kunnen dit topic gebruiken om mijn posities te bespreken aangezien ik dit nu vaker ga doen en alles over opties in het algemeen. Zelf ben ik er ook een hele tijd uitgeweest en als forexfox bezoekers denken iets te willen roepen of tips willen geven hoor ik dat heel erg graag van jullie. |