Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door crosstrader Mis een onderbouwing. Waarom slecht? Dit is een beetje roepen in het niets. |
Daar heb je gelijk in, zal het onderbouwen met mijn persoonlijke visie. Ondertussen is de beurs met ruim 2% in de min gedoken en wordt er weer een bak negatief nieuws over ons heen gekotst. USA gaat niet open vandaag en normaal gesproken zou dat dan een rustig dagje worden maar ik hou mijn hart vast.
Afgelopen weekend heb ik tussen het sporten en Spaans leren mijn uren vermaakt op diverse beurs fora, veel artikelen en columns gelezen en rondje vragen in mijn omgeving gedaan. Het sentiment is zo verschikkelijk negatief, mensen durven niks (zitten op hun geld) zijn bang voor een dubbele dip die we met ze alleen elkaar aanpraten, huizenprijzen zullen blijven zakken is de algemene consensus en heel veel analysten en andere beleggers roepen en zeggen dat de aex naar 240 gaat (technische steun) en dat de grote ellende nog moet voltrekken. Zelf gelook ik hier ook erg in (ben wel een grote bear by the way) en zie daarom ook veel kansen omdat de beurs altijd veel heftiger reageerd door de emoties. En oktober is in zicht en dat is normaal gesproken ook geen fijne beleggingsmaand en er komt maar geen oplossing over de schuldenberg en Griekenland e.d. Zie de rente van Spanje nu hard oplopen en dat gaat waarschijnlijk ook zo verschikkelijk mis. De bevolkingen gaan klagen en aandelen krijgen dan altijd op hun donder. Deze tekst is een ratjetoe en kan hier nog wel even over doorschrijven maar je begrijpt dat ik binnenkort weer goedkoop aandeeltjes ga aankopen, misschien vandaag al AEGON a 2.85 ;-) en Binck a 7,50 :-)