Problemen Binck en Alex Binckbank & Alex softwareproblemen
Of het toeval is of niet laat ik in het midden maar op dit moment is er geen handel mogelijk voor klanten van Binckbank en Alex. Op een dag gekenmerkt door grote koersval blijkt dat alle 300 000 klanten van Binckbank sinds kwart over negen vanochtend niet kunnen handelen vanwege een technische storing. Wanneer deze is opgelost, kon een woordvoerder nog niet zeggen. "Er wordt met man en macht aan gewerkt."
Klanten van zowel Binckbank als Alex kunnen tijdelijk geen orders plaatsten. De technische storing heeft mogelijk een software gerelateerde oorzaak. Momenteel wordt een aantal systemen herstart in afwachting van een defintieve oplossing.
Klanten worden op de hoogte gehouden via de Twitterkanalen van Binckbank en Alex. Ook kunnen klanten de klantenservice bellen voor vragen over uw posities.
Volgens een verontruste klant is het niet de eerste keer dat de internetbroker kampt met storingen. "In maart was er ook een storing, net als vandaag op een hectische dag. Het valt me op dat storingen vaker plaats vinden op hele drukke beursdagen."
Hij noemt de communicatie van Binckbank schandalig. "Waarom is er geen mail of sms uitgestuurd? Ik denk dat er duizenden boze beleggers zijn. Ik beleg in derivaten, dan moet je snel kunnen handelen. Deze storing komt op het slechtst denkbare moment."
Via geen enkel kanaal kon hij vanochtend handelen. "De site ging vanochtend al moeilijk open. Ik kon een paar posities innemen, ik dacht dat dat nog wel lukte. Opeens viel alles uit. Ook telefonisch of via de iPhone kon ik niet meer handelen."
Op internet uiten klanten volop hun ongenoegen. Beleggers kunnen hun verliezen op de zeer negatieve handelsdag nu niet beperken. De koers van Binck daalde in de loop van de ochtend 2,5%.
Bron DFT!
__________________ Ontvang de laatste Traderinfo, Tips, en leer van de pro's registreer je HIER. |