Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egosuma EON heeft eigen opwekcentrales. Dat is hun grootste inkomstenbron.
In Duitsland is -na Japan- een discussie ontstaan over het gebruik van kernenergie, met als conclusie: ze willen af van atoomenergie.
Nu weet ik niet precies hoe de opwek van EON verdeeld is (waterkracht/kolen/wind/kern), maar ik kan me voorstellen dat als ze een paar Atoomcentrales in Duitsland beheren, dat dat erg nadelig is voor hun bedrijfsvoering. |
Klopt zeker, niet alleen in Japan en Duitsland maar overal. Er gaat een omwenteling plaats vinden binnen 5 a 15 jaar. De milieu eisen van de EU worden steeds strenger en duurzaam/verantwoordelijk ondernemen wordt steeds inzichtelijker, mensen ruiken er nu aan en accepteren het steeds meer. Ze geven aan dat het naar een duurzame toekomst wilt in harmonie met de natuur. Een groot besef van rentmeesterschap biedt kansen om de langer termijn kosten niet steeds af te willen wentelen naar de andere generaties. Zo wilt men de aantasting van de bron voorkomen maar juist de bron verbeteren(Eco-engineering).
Dit soort grote instanties die veel invloed hebben op de energiemarkt kunnen niet ontkennen dat ze over moeten gaan naar duurzame energie behoeftes, want die vraag is er, ze kunnen er niet omheen. Of kijk naar Google, naast het feit dat de EU met steeds strengere eisen komt en ander beleid gaan voeren om deze cleantech markt te stimuleren. Ik bedoel anders doet China het wel, we moeten gaan concurreren op deze nieuwe opkomende markt en dat begint met vroegtijdig investeren. En dan vooral niet in kernenergie, want het afval is misschien wel gering ´´zeggen ze´´ Maar het maakt wel de mens en de natuur tot radioactief afval als het lekt in ons eco-systeem.
De groene revolutie staat pas net in de kinderschoenen. Ik zie veel groeipotentie in E.ON wellicht omdat het nu zo laag staat, zoekend naar de langere termijn waarbij de verschillende nieuwe installaties gratis uit zon,water, aarde,wind, hun energie vruchten gaan afwerpen. 8.7 % van E.ON energie productie komt voort uit kernenergie, dat vind ik niet zo heel veel. Dat moet toch niet zo'n probleem zijn, ik zie het meer als een kans om met de stemmingswisseling mee te gaan. Hoe dan ook als ik die verticale neergang zie vraag ik me af of het alleen daardoor komt..