Ja bedrijven die niks doen

De een maakte stalen bedden frames of zoiets en de andere weet ik niet meer precies maar ook iets in die richting. Ik heb ze gekocht om een paar verschillende redenen. 1.koers was laag. 2. door verschillende persberichten o.a. we willen onze aandlen uit pennystock sfeer halen, value8 breid belang in dico uit naar 89,9% en nog een paar berichten. Toen ben ik wat op fora gaan lezen maar dat kwam allemaal uit 2009. Ik kende het fenomeen dat oude slake huisjes in werden genomen door nieuwe slakken maar dan op de beurs. Wat me wel opviel is dat sommige berichten (bv die dat de aandelen uit de pennystock sfeer) voor beide bedrijven samen waren. Ik kwam op internet vaker de link tussen deze twee aandelen tegen maar weet(nog steeds niet helemaal) waarom. Er staat dat de aandelen zijn opgesplitst maar bij mijn portefoio staat nogsteeds hetzelfde aantal weet iemand waarom?
P.s ik ga dit nu met echt geld doen met mijn broer doen er zijn zo 15 nederlandse aandelen te vinden die onder de euro. Voor wat voor soort aandelen gaan hebben we niet over gehad (een bedrijf dat eigenlijk falliet is of een bedrijf dat nog wel wat doen). Nu lees ik net je bericht geert terwijl ik dit typ dus ik denk dat het het 2e word (een bedrijf dat nog wel wat doet). Ik had het idd gelezen van die reverse split en dat is wat ik eerder mijn bericht ook vroeg. Maar mijn demo heeft dat dus niet goed bijgewerkt?