Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jobnac Nederland 25 heeft gewoon de exacte koers van de aex dus die zou dan toch gebasseerd moeten zijn op aandelen? Bedoel je dat ik nu verder kijk of dat ik dat moet doen? Ben van plan mn nieuwe tradeplan 3 weken in demo toe te passen. Als ik dan tevreden ben ga ik 100 euro storten en dan zijn mn targets elke dag 100 pips aex en 25 eur/usd redelijk toch? En misschien later nog olie of aardgas ofzo. Waarin handel jij dan allemaal. De spreads bij andere valuta zijn best hoog bij plus500. Ik bedoel dan de minderheid dingen. |
Job, het is goed om verder te kijken dan alleen de EUR/USD. Ik bedoel daarmee dat een goed plan bestaat uit meerdere onderliggende waarden. Ik handel het liefst in sprinters op AEX en forex EUR/USD. Maar het ligt er ook maar net aan hoeveel tijd ik heb. Het is beter om eerst 1 onderliggende waarden te kennen i.p.v. 10 tegelijk.
Indexen : AEX, S&P, DAX, Nikkei, Hang Seng, Nasdaq
Valuta : eur/usd, maar er zal er elke maand 1 bijkomen.
Grondstoffen : goud, zilver en daar komt ook elke maand 1 bij.
Aandelen doe ik nu even niks mee, maar dat kan altijd veranderen. Soms zie je ineens een mooie kans. Mogelijk zal ik dat oppakken in 2012. Laat de beurs eerst maar eens onderuit gaan. Nog 1 week en dan gaan we mogelijk hard onderuit. Maandag 31-jan is een grote kans op een omdraai in meerdere markten.
Ik hanteer bij AEX altijd 1% of meer. Dat komt overeen met 20% en dat is een mooi week resultaat. Aantal pips voor AEX zegt mij niks. Ik ben gewend om te kijken naar procenten. Ik denk dat 25 pips per dag toch redelijk is, aangezien we toch vaak 100 pips of meer bewegen, maar let dan wel op high low. Indien we in het midden staan, kan je beter wachten of er moet een trend zijn. Maar let ook eens op de tijd. Regelmatig zie je om 11:00 - 14:00 - 17:00/18:00 een draai in de markt bij de euro. Ga eens op onderzoek uit wat de beste tijd is om in te stappen.
Dus het gaat niet alleen om de winst, maar ook vooral om de tijd wanneer je instapt. Maar 25 pips is redelijk, maar laat je nooit leiden door geld. Daar maak je fouten van. Houvast aan je plan en bepaal ook duidelijke exit momenten.
Kap je verliezen af en laat je winst oplopen. Wat ik doe is zsm de stoploss op break-even of hoger zetten. Altijd prettig wanneer je weet dat je niks meer kan verliezen en daarna verhoog ik elke keer om wat extra winst veilig te stellen. Soms gaat het goed en de andere keer word ik uitgestopt.
Indien ik teveel verlies heb en zie dat we lager gaan, dan hedge ik. Ik probeer eerst dat verlies goed te maken en sluit dan de hedge. En ga nooit tegen de trend in. Indien je short gaat in een stijgende trend, dan kan het goed fout uitpakken. Wanneer de trend stijgt en je zit long, dan kan je bij een verkeerde positie het vaak nog rechttrekken. Ooit is dat binnen enkele uren of dagen weer goed gemaakt.